Pri prechádzaní rôznych diskusií som si všimla, že blogeri častokrát riešia opakujúce sa problémy. Keď počet mojich komentárov k takýmto otázkam začal rásť, rozhodla som sa, že vám podám pomocnú ruku aj takto.

Skrátka, ak vás už ide poraziť, že si s vašimi blogmi neviete rady, tak ma len kontaktujte a ak to bude možné, pokúsime sa to spolu dať do poriadku. Alebo vám vysvetlím, čo vás zaujíma, prípadne poskytnem subjektívnu spätnú väzbu, ktorú vám Google nedá. 

Áno, len tak. Prečo? Neznižujem svoju hodnotu tým, že zadarmo prispejem k rastu konkurencie? Možno. Dnes je toto veľmi populárny názor. Mne je to jedno. Chcem, aby sme sa vyvíjali všetci. Nie som študovaný profík, ale čo-to mám už odblogované a za 15 rokov zavadzania v blogosfére som sa naučila, že obávať sa konkurencie je strata času. Všetci sme jedineční, rovnako tak aj naše blogy. Neexistuje a nikdy nebude existovať totožná kópia vášho blogu. (Aj keby sa o to niekto pokúsil, neukradne vám charakter a čitateľov.)

Ak váš problém bude komplexnejší (zaberie týždeň až mesiac, kým sa nám ho podarí vyriešiť), dovoľte mi na oplátku požiadať o pomoc vás – tým, že vás poprosím o referenciu. Takýchto prípadov mám v pláne prijať len zopár a pravdepodobne ich neskôr spoplatniť, keďže sú časovo náročné. Na začiatok si chcem však odsledovať, čo blogerov najviac trápi, či so mnou budete vôbec spokojní a akým spôsobom sa nám bude najlepšie komunikovať. Keď sa rozhodnem stopnúť túto „ponuku“, samozrejme vás tu o tom informujem.

Na jednoduché otázky vám však vždy rada odpoviem bez nároku na čokoľvek, na tom sa nikdy nič nezmení!

Nižšie si môžete pozrieť, o čom by sme si vedeli v súvislosti s vašimi blogmi pokecať. Na čo sa určite nešpecializujem, je marketing. Sami určite vidíte, že v tejto oblasti mám stále medzery. 😀 Ak potrebujete, aby som vám vysvetlila len základy, ozvite sa. Viem vám však odporučiť šikovných ľudí, od ktorých sa sama učím a ich práca mi pomáha sa posúvať ďalej.

Ochrana wordpressu pred útokmi

Pri zakladaní blogu  na Blogspote a pod. sme zvyknutí, že obvykle prvá vec, na ktorú sa myslí, je výber šablóny. S vlastným hostingom sa však zodpovednosť za bezpečie našich čitateľov prenáša na nás. Prioritou by tak mala byť stále tak podceňovaná ochrana pred kybernetickými útokmi. Tiež som bola naivná, keď som si myslela, že môj blog nikomu za hacknutie nestojí – kým som neobjavila, že mám desiatky pokusov o napadnutie! Bloger častokrát sám nepríde na to, či nebol jeho čitateľom nainštalovaný malware. Nebojte, vaše blogy zabezpečím a stále sa v tomto ohľade vzdelávam, takže sa vám možno ozvem aj priebežne. PS: Platformy ako Wix/Squarespace/Webnode, to majú, verím, poriešené.

Technika & VIZUÁL

Byť zmätený pri prvom oťukávaní sa s Blogspotom či WordPressom je normálne. Môžeme si prejsť procesom prvých dôležitých nastavení (obzvlášť, ak máte kúpený hosting), vysvetlím vám, kde čo nájdete. Poradím vám s výberom vhodnej platformy na blogovanie, nastavením Analytics, Search Console, so zálohovaním, s nečakanými technickými problémami, aj výpadkami.
Nastavíme kreativite jasné hranice, aby z dizajnu blogu nevznikol chaotický miš-maš, ale miš-maš vystihujúci vašu podstatu. Tá, alebo táto farba? Aké logo? Zatočme s touto dilemou.
A ak používate/plánujete zakúpiť tému Divi, zasvätím vás do jej základov a poradím zaujímavé tipy a triky.

Copywriting/copyediting

Myslíte, že vašim textom (či už sa bavíme o článkoch, navigácii, slogane alebo sociálnych sieťach) chýba povestná iskra? Zamyslíme sa nad tónom komunikácie a jeho konzistentnosťou naprieč všetkými vašimi kanálmi. Ak máte záujem, môžem vás upozorniť, kde robíte najčastejšie chyby, či už gramatické, pravopisné, alebo nenápadný problém so štylistikou, ktorý pozorujem snáď najčastejšie.

Originalita blogu

Zdá sa aj vám, že blogov ako cez kopírku sa vyrojilo ako húb po daždi? Pritom kľúčové nie je za každú cenu sa odlíšiť. Kľúčové je ostať sám sebou, čo je paradoxne náročnejšie, keďže prudký rast online marketingu nám tak trochu zabil rôznorodosť v blogosfére. Poďme blogy oživiť a dodať im správny drive, ktorý bude rozpoznateľný aj online! Pokecáme si o sebaprezentácii, charakterizujeme vaše archetypy a zamyslíme sa, či je naozaj dôležité implementovať všetky trendové propagačné vychytávky.

V prípade, že sa potrebuješ poradiť ohľadom tvojho blogu, pošli mi e-mail na: rowena@rowena.sk, alebo mi napíš správu na Facebook stránke.
Uveď, prosím, ktoré zo spomenutých štyroch oblastí chceš prediskutovať a stručne konkretizuj tvoj problém.

Dvere máš otvorené aj v centrále Blog:apollo, v ktorej môžeš byť v kontakte s ďalšími blogermi.

Prajem ti, aby tvoj super blog žiaril ako kométa. Ako rečie môj peračník vyššie na obrázku, „it’s time to shine“.